Kosmetyk a dermokosmetyk
2015-08-24

Kosmetyk a dermokosmetyk

 

Grupa docelowa

Pierwszą i najważniejszą rzeczą, z której powinniśmy zdawać sobie sprawę, jest fakt, że klasyczne kosmetyki przeznaczoną są tylko i wyłącznie do skóry i włosów zdrowych, podczas gdy produkt dermokosmetyczny nadaje się także do skóry wrażliwej, problemowej, ale takiej która nie wymaga jeszcze kuracji medycznej lub się z nią łączy. Tu za przykład można podać różnicę między skórą tłustą, a trądzikową. Pierwsza z nich jest zdrowa, druga zaś zmieniona patologicznie, więc wymaga specjalnych produktów.

Poziomy badań naukowych

Wszystkie produkty dermokosmetyczne poddawane są licznym testom klinicznym, kontrolowane przez dermatologów i weryfikowane przez obiektywne metody biometrologiczne. Z kolei kosmetyki oprócz testów bezpieczeństwa narzuconych przez prawo poddawane są subiektywnym opiniom konsumenckim. Co to oznacza? Produkty te testowane są przez użytkowników w domach, w normalnych warunkach użytkowania. Obiektywna kontrola dermatologiczna zastępowana jest więc względnym i często nieświadomym opiniom konsumentów bez kontroli jakiegokolwiek lekarza i oceny stanu skóry.

Filozofia tworzenia formuł

Dermokosmetyki tworzone są na bazie formuł hipoalergicznych i zazwyczaj bezzapachowych. Te z nich, które będą posiadały delikatne nuty zapachowe będą czerpały je tylko i wyłącznie z wyciągów roślinnych. Z kolei kosmetyki dostępne w drogeriach będą uwodziły nas nutami zapachowymi często pochodzącymi ze sztucznych dodatków i perfum, które mogą podrażniać naszą skórę.

Kanały dystrybucji

Produkty dermokosmetyczne dostępne są tylko w wybranych aptekach. Rozprowadzane są za pomocą systemu dystrybucji selektywnej, którą prowadzi producent. Dodatkowo w takich miejscach kupujący może skorzystać z profesjonalnego doradztwa farmaceuty lub osoby specjalnie w tym celu przeszkolonej, tzw. dermokonsultantki. Klasyczne kosmetyki dostępne są w sklepach samoobsługowych, kioskach, perfumeriach, drogeriach, a także w sprzedaży wysyłkowej, gdyż większość z nich nie wymaga konsultacji ze strony profesjonalistów z dziedziny zdrowia. Decyzja dotycząca zakupu preparatu dla zdrowej skóry jest łatwa, a wybór dokonywany jest zazwyczaj na podstawie zapachu, konsystencji oraz przyjemności stosowania.

Filozofia marketingu

Przy zakupie dermokosmetyku klient kieruje się bardzo często zaleceniami dermatologa lub też koniecznością zakupu preparatu do skóry wrażliwej, nadreaktywnej lub zmienionej chorobowo. Wysoka cena tego typu preparatów wynika z inwestycji na badania kliniczne, obserwacje dermatologów oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne (np. stosowanie sterylnych opakowań). Większość z nich znajduje się w standardowych opakowaniach, starannie zbadanych pod kątem zgodności między nim a zawartością i niezmiennością formuły preparatu. W przypadku sprzedaży kosmetyków zazwyczaj chodzi o nakłonienie konsumenta do zakupu przy użyciu narzędzi marketingowych, takich jak: rekomendacje gwiazd czy luksusowe czy krzykliwe opakowania.

Skrajne metody komunikacji

Jak zatem reklamują się dermokosmetyki? Promocją tego typu preparatów są artykuły naukowe zamieszczane w znanych i renomowanych czasopismach medycznych i farmaceutycznych, konferencje naukowe oraz zarejestrowane patenty. Bardzo często są przedmiotem kampanii informacyjnej adresowanej do lekarzy, a także specjalnych szkoleń dla pracowników aptek.
Dermokosmetyki zawierają więc filozofię higieny i pielęgnacji opartej na rzetelnej wiedzy naukowej oraz doskonałej znajomości struktury i funkcjonowania skóry wraz z jej przydatkami.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij